dinsdag 2 juni 2015

gedicht: Waarom

Waarom sliep ik vannacht zo slecht?
Waarom voel ik me dan zo onzeker?
Waarom heb ik niet wat meer ballen?
Waarom zie ik niet dat ik die allang heb?
Waarom ben ik zo onzeker?
Waarom stel ik die vraag twee keer?
Waarom wil ik een zo risicoloos mogelijk leven lijden?
Waarom ben ik niet gewoon wat losser?
Waarom heb ik een hekel aan beeldschermen?
Waarom weet ik zo goed wat ik wil?
Waarom dan weer niet als iemand anders iets anders vindt?
Waarom ga ik schaapachtig lachen als ik moe ben?
Waarom lach ik niet wat meer om mezelf?
Waarom zijn er zoveel regeltjes?
Waarom bedenk ik ze zelf ook nog eens?
Waarom houd ik me überhaupt zo aan regeltjes?
Waarom kan ik nu niet op vakantie?
Waarom denk ik dat ik dat niet kan?
Waarom ga ik niet?
Waarom word ik zo moe van mezelf?
Daarom?