woensdag 31 oktober 2012

blogbericht: Voorgesneden voer uit eigen tuin


Deze prachtige laatste zonovergoten oktoberdag is ideaal om, in de gemeenschappelijke achtertuin, de prachtige goudkleurige bladeren van het gras de borders in te harken. Het gras vindt dat goudgele blad namelijk minder prachtig. Heb ik gelezen.

Behalve bladeren tref ik ook een dode merel aan met glazige kraaloogjes. Daarnaast vind ik ook witte sliertjes die bij nadere bestudering zuurkool blijken te zijn. En daar stopt het niet: ook liggen er twee keurig doorgesneden, nog prima uitziende, sinaasappels en wat voorgesneden plakjes tomaat in de tuin. En ik maar denken dat onze, ietwat karige en veel te keurige, moestuin slechts bestond uit prei, die niet wil groeien, andijvie die iets meer zijn best doet en boerenkool die toch echt ver achterblijft bij zijn soortspreekwoordelijke faam. Maar na wat lichte arbeid in de tuin heb ik een heus voorgesneden groente- en fruitpakket bijeengeharkt. En nu eens kijken wat ik met die merel kan. Als je duif en lijsters kunt eten...